Zaslepená důvěra v ranky

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)

aneb jsou opravdu tak důležité?

Jedním ze systémů, které vyhledávače používají pro hodnocení webových stránek je ranking (z angl. rank – postavení, pořadí), jehož hodnota vyjadřuje ohodnocení stránek pro konkrétní vyhledávač. Zodpovím otázku jejich důležitosti a doporučím další (minimálně stejně důležité) nástroje, které ovlivní vaše pozice ve vyhledávačích.

Ranků máme několik S-rank, PageRank, SocialRank, Jyxo rank, apod. Rank vyjadřuje určitou hodnotu každé jednotlivé stránky, podle toho kolik a jak kvalitní stránky na hodnocenou stránku odkazují.

Vysoké ranky jako cíl?

Mnoho lidí, především pak zadavatelů SEO optimalizace pro webové stránky berou vysoké ranky jako cíl – prioritu – rovnítko úspěchu. Myslí si, že je to dogma, které jim zajistí vyšší pozice ve vyhledávačích. To je však omyl a je důležité se zaměřit i na jiné nástroje a metody, jak zviditelnit svůj web. Především pak na budování zpětných odkazů.

Vyhledávače používají mnoho metod pro ohodnocení webových stránek a pouze jednou z nich je ranking.

Je důležité si uvědomit, že indexace vyhledávačů probíhá komplexně. Nepřiklání se tak pouze k jedné technice hodnocení (např. ranking), ale berou v potaz všechny možné techniky a taktiky. Tím vytváří nejpřirozenější (nejrelevantnější) možné výsledky vyhledávaní.

Proto jednoznačně doporučuji další nástroje a metody, jako jsou:

  • nákup odkazů od kvalitních zdrojů
  • psaní PR článků a vhodné umístění na webu
  • vhodná forma grafické reklamy
  • dobrý copywriting a aktualizovaný obsah
  • vytváření podpůrných webů

Při budování odkazové sítě je dobré brát v úvahu kvalitu stánek, které na nás budou odkazovat z ohledem na téma našeho webu. To je totiž další z aspektů, které vyhledávače berou na zřetel. Efektivní příchozí odkaz, přes které přijdou návštěvníci zajistí efektivní propagaci našeho webu.

Pokud návštěvník najde na webu co hledal, tak je spokojený i vyhledávač.

Je to z důvodu dobrého výběru segmentu potenciálních zákazníků nebo čtenářů našich stránek. Čím kvalitnější odkazující web je, tím kvalitnější je odkaz na Náš web a tím kvalitnější je SEO optimalizace. Vyhledávač dokáže ocenit, pokud přes odkaz chodí návštěvníci.

Pokud tedy tvoříme zpětné odkazy nekontrolovatelně a odkazují na nás různě zaměřené weby, tak nemůžeme počítat s výrazným posunem ve výsledcích vyhledávání.

Není vhodné se zaměřit pouze na vytváření velkého množství příchozích odkazů.

Existuje mnoho testů, kde se porovnávaly různé SEO techniky. Zkoumalo se jak na ně zareagují vyhledávače a jak zobrazí testované stránky. Výsledky byly i takové, že stránky s vyšším PageRankem byly až za stránkami, které měly nižší PageRank, ale měly kvalitní a unikátní obsah.

Jeden zajímavý článek na toto téma – Vliv SEO taktik na rank PR v testu .

Petr Jiránek
Follow me
Latest posts by Petr Jiránek (see all)