9 základních kamenů pro SEO obsah

aneb jak se nechat vystřelit do výšin ve vyhledávači

Krátký, jednoduchý tahák v 9 bodech, co by měl obsahovat kvalitní a účinný obsah pro web. Přestože je to pouhých 9 bodů, jsou neuvěřitelně účinné a dokáží Váš web katapultovat o několik (i desítek ) pozic výše ve vyhledávačích.

9 základních kamenů

  1. Jedinečný obsah – žádné kopírování, žádné duplicity – kéž by to provozovatelé stránek již konečně pochopili. Rozhoduje obsah webu. A pokud na to nemáte čas nebo schopnosti, tak si někoho najměte.
  2. Aktuální informace – novinka vztahující se k Windows 3.11 dnes asi nikoho zajímat nebude. To, že „nemáte čas“ je pouhá výmluva (aneb život je otázkou priorit, stejně tak Váš marketingový mix).
  3. Členitý (přehledný) formát – rozsekejte text do logických celků. Opticky rozbijte text pomocí nadpisů, odrážkových seznamů, tabulek a obrázků. Hutný, slitý text, nečleněný do odstavců se čte skutečně špatně a brzy unaví.
  4. Jednoduchá a lechce stravitelná forma – pište krátké jednoduché věty, vyvarujte se souvětí. Nepoužívejte cizí slova, pokud to není úmysl. Pokud píšete firemní blog, nebojte se psát neformálně.
  5. Informační hodnota obsahu – zajímavý, čtivý text, to je to oč tu běží. Bohužel, je většina textů hole a stručně informačních, bez „náboje“ aneb „neslaných a nemastných“ čili nudných. Podejte informační hodnotu, ale čtivě.
  6. Logický, smysluplný obsah – soustřeďte se na daný text a neodbíhejte od tématu, pokud píšete o jabkách, pište o jabkách a text o hruškách si nechte pro nový článek a pokud chcete psát o obojím na ráz, tak pište o ovoci.
  7. Text vybízející k akci – platí především u nabídek, u firemního blogu či komerčních stránek je cílem přivést návštěvníka ke koupi, u osobního blogu si můžete dovolit ten luxus na tento bod moc nehledět.
  8. Kašlete na vyhledávače, pište pro lidi – pokud si chcete nějaký z těchto bodů „podtrhnout“, tak je to právě tento. Pište pro lidi a vyhledávače si Vás najdou sami, a to doslova.
  9. Používejte selský rozum – nad texty přemýšlejte, nemá smysl chrlit nové a nové, stále o tom samém. Na druhou stranu, můžete (měli by jste) psát takovým stylem a formou, aby jste si našli své čtenáře.